kennethenbrittinmali.reismee.nl

Decadente avond + Immense moskee in Djenné

Beste volgelingen =p

Het is weer eens tijd voor een nieuw verhaal, want het isnu toch al een tijd geleden. We hebben weer heel wat achter de rug en we willen jullie hier heel graag van mee laten genieten!

Vorig weekend was voor ons één van de leukste van ons verblijf hier. Vrijdag zijn we 's avonds, een harde dag werken, eventjes gaan ontspannen. We hebben een motorritje door Sevare gemaakt en 's nachts nog hard gelachen op het feest van een huwelijk dat we gecrasht hebben! Er was namelijk een zalige kerel die grappige movekes aant doen was en zichzelf aan het verleiden was in een spiegel. Hilarisch zicht!! Natuurlijk ook een filmpje van gemaakt! =p

Op zaterdag hebben we dan deel genomen aan de jaarlijkse 'Soirée Dansante des responsables' op 1 mei! We hadden kaarten gekocht voor 8 euro. Deze kaarten waren per koppel, maar Kenneth had er ééntje gekocht en Britt ook. We moesten dus noggezelschap zoeken, maar dit heeft niet lang geduurd. De plaatsen waren populair. Britt ging met Alou en Kenneth met Ramata. Eenmaal aangekomen op de fuif hebben we ons daarzeer goed geamuseerd en we hebben de keet dan ook gelijk dichtgedaan! Tegen half 5 lagen we terug in ons beddeke en konden we terugblikken op een geslaagde avond!!

Dit was de volgende ochtend niet meer zo geslaagd, want we zaten allebei beetje met een kater. We dachten om 8 uur op te staan, want er stond nog een zware dag op het programma, maar tegen half 10 lagen we nog steeds in ons bed! We hebben tegen 11uur dan toch de bus genomen richting Djenné! Deze rit duurde 2 uurtjes dus dachten Britt en Kenneth dat ze eventjes hun ogen konden dichtdoen, maar dit liep bijna verkeerd af! Britt was net op tijd terug wakker geworden zodat we onze stop niet misten. Anders waren we nu misschien nog onderweg=) Eenmaal in Djenné aangekomen, na nog een rit van 37 km met de taxibrousse, hebben we bij 'Chez Baba' iets gegeten en zijn we er op uit getrokken. We hebben namelijk de grote moskee van Djenné bezocht. Dit was een unieke ervaring, want de moskee is echt immens groot en indrukwekkend.

Op maandag hebben we dan de markt bezocht . Dit is één van de leukste en meest kleurrijke marktjes dat we hier bezocht hebben. Echt de moeite om ook eens te doen. De markt is alleen op maandag en dit wil zeggen dat het heel druk is op die dag. Iedereen komt vanuit alle hoeken van het land en andere landen naar Djenné om te kopen en te verkopen. Op de middag aten we nog iets 'Chez Baba' en tegen 1 uur gingen we terug naar de grote plaats voor de moskee, omdat we daar de taxi terug naar huis moesten nemen. We waren ruim op tijd, want de taxi brousse vertrok pas om 6 uur! Richting Sevare is het een 2-uur durende rit, maar onze taxi brousse deed er 4 uur over. We hadden dus weer de snelste ertussen uitgekozen. Er reed ook nog een Duitse man mee die naar Mopti moest. Het grappige was dat hij op een gegeven moment regen voelde terwijl er aan onze zijde van de wagen geen druppel te voelen was. We staken ieder om de beurt onze hand buiten de auto om te voelen of het wel echt regende, maar wij voelden helemaal niets! Wat bleek nu de oorzaak te zijn? Als ze hier in Mali geiten gekocht hebben op de markt en ze willen die vervoeren, dan moeten ze die op het dak van het busje vastbinden. Nu was die geit toch wel ni aant zeiken zeker ;-) recht op die Duitser zijne kop!! Haha, houd dan maar uwe lach is in ze!!! Ni gemakkelijk =p.. Om 10 uur kwam Alou ons oppikken aan het rondpunt in Sevare. Dit was een overzichtje van ons weekend.

We hopen dat we jullie hiermee toch een beetje jaloers kunnen maken en we laten binnenkort nog wel eens iets van ons weten :p

Vele zonnige groetjes en zoentjes xxxxxx

Britt en Kenneth

Stefanie

Hoe een zalig weekend? :D
Ik wil ook is naar die markt!!!

Haha, en diejen duitser me dieje geitezeik, HILARISCH :D

Gemisssss
x

Evy

Haha, dat va die duitser en die geit.. ik zit hier op het werk en kan dus ook niet hardop lachen. Ik begrijp volkomen hoe het voelt dus :p

Nog veel plezier hé jullie daar! x

jolien

Amai wa e verhaal weer, amai 4 u in nen taxi zitte me nen duits dieje stinkt na de pis :D ok ni alles ...

Xxx